Intet mer, intet mindre.

Saturday, July 22, 2006

Litt tanker på en lørdagsmorgen..

Sitter på jobb en alt for tidlig lørdagsmorgen og prøver å holde meg våken ved å helle nedpå med kaffe. Jobber på Isi Avfallsanlegg foresten. I mine øyne verdens beste sted å jobbe! Fantastiske folk jeg jobber med, og det er ikke mange sommerhjelper som kan skryte av å glede seg til jobb hver morgen.

Likevell skal jeg jo selvfølgelig ikke klage over at det er helg! Ser for meg en rolig helg- prøve å pakke litt til Egypt. Det er faktisk en liten utfordring i seg selv! Hva skal jeg ta med? Hvor mange bukser, trenger jeg å ta med gensere og hva kan jeg få tak i der nede? Er jo en storby så får tak i det meste, men... ja, dere jenter forstår- får aldri nok! hehe... I Kairo må vi dekke skuldre og knær- så du skulle tro at en ikke trenger å pakke singletter og lignende, men så har vi alle badebyene da... DER kan man jo sikkert gå naken om en vil, er ikke preget av Egypt- heller en blanding av fulle turister og store hoteller. Kunne vært hvilken som helst charterby. Det er det inntrykket jeg fikk da jeg var der med min familie i julen. Likevell skal jo jeg innrømme at det er deilig å kunne "rømme" til slike steder hvor loven er å slikke sol og drikke øl! Rømme fra det virkelige liv en stund! Så, jeg får pakke litt av slike mer "syndige" klær også...

Nå synes du kanskje jeg virker litt for opptatt av denne pakkingen, men jeg skal si deg en ting... Skulle du flyttet til Kairo om en uke ville du også vært litt sykelig opptatt av ting som egentlig ikke er så interessant, så lenge det har med reisen å gjøre. Hverdagen går rundt ved å drømme seg bort, og det nærmeste jeg kommer Kairo akkuratt nå er bilder fra nettet og planlegging av ting å gjøre FØR jeg reiser. Selv om det blir med planleggingen kjenner jeg meg selv rett... Hater nemlig egentlig å pakke;) spesielt klær, for jeg vet at jeg kommer til å ta med klær jeg aldri kommer til å bruke, og glemme igjen det jeg virkelig trenger. Men sånn er jeg bare- drit god på planlegging, men ikke fullt så god på å gjennomføre i lik stil:) Ikke alltid ihvertfall... Men setter jeg først i gang er jeg liten virvelvind til å få ting gjordt... så får vell starte propellen og virvle litt så jeg gjør meg fortjent til lønnen min...

3 comments:

Anonymous said...

hei, hei!

Nå prøver jeg for trdje gang..hver gang jeg skal skrive noe her så blir det liksom ikke lagret...hm..jeg vet ikke hva som skjer...

Anna

Anonymous said...

jippi, det gikk!

Da vil jeg bare ønsker deg all lykke til med siste innspurt før du reiser, lillesøstra mi!

Håper jeg får besøkt deg i høst en gang...

Klem, klem!

Anna

Anonymous said...

heisann, du hadde jo ikke skrevet mer siden lørdag jo, nå er du jo ferdig med å pakke og alt.... nesten ihvertfall. Plass fik du jo også, nesten ihvertfall. Om ett døgn er du i Cairo!!
Lykke til og tenk litt på oss iblant - Ingerid