Intet mer, intet mindre.

Friday, July 21, 2006

Snart avreise- litt planer og drømmer...

Ja, da er det snart tid for å reise til Egypt… 11 dager igjen for å være helt nøyaktig! Det virker veldig uvirkelig at jeg faktisk skal flytte til Kairo, og det spørs om det faktisk vil gå opp for meg før jeg sitter nedtrykket i et flysete retning Egypt. Men jeg skal ikke sette meg til rette med en gang jeg ankommer metropolen. Nei, som den forevigværende reiseren jeg er, skal jeg og en venninne reise litt rundt i Egypt ett par uker før resten av studievennene mine kommer og alvoret starter. Her kommer en liten briefing om hva vi tenker å bedrive tiden med i august.

Martine og jeg setter oss på flyet 1. august tidlig på morgenen for å ta Kairo med (forhåpentligvis) storm i rundt 15:00 tiden. Vi skal her bo i riktig backpackerstil- ja, du tippet riktig- dorm! Dorm er en fantastisk måte å bo på når en er på tur. Så moro og lærerikt det er å bo med fremmede mennesker som noen kommer og noen drar hele tiden. Og nesten alltid er det noe å plukke opp fra andre reisende, la det være erfaringer, vennskap eller rett og slett unødvendige, belærende og tåpelige tips man bare nikker og smiler til for så å le av senere. Gøy er det nå likevel! Vi skal være i Kairo i ett par dager for å finne en leilighet vi kan bo i, til oss to og en annen venninne, Tone, som kommer senere.

Men vi skal da ikke bare være på storbyferie! Vi skal busse oss til en av badebyene på sinai, nemlig Dahab. Her håper vi å bare kose oss. Bade, dykke, slikke litt sol og drikke øl. Livet blir hardt med andre ord! Her blir vi til vi blir lei, eller at tiden henter oss inn og vi må reise tilbake til Kairo for å møte på resten av gjengen som en etter en lander.

Rundt 16. august tenker ett par av oss å reise til Jordan- bare situasjonen ikke forverrer seg og vi rett og slett ikke kommer inn. Jordan er virkelig et av mine topp 10 land jeg ønsker å reise til. La det være Petra, ørkenliv eller dødehavet- det er noe som fasinerer meg med dette landet, og håper virkelig å få realisert en stor drøm ved å reise litt rundt her.

Da nærmer skolebenken seg med stormskritt, og vi må være tilbake i Kairo for oppstartmøter og registrering av fag. Gleder meg!! Blir utrolig spennende å begynne på et Amerikansk Universitet- men mest av alt spennende fordi det ligger i Kairo. En by som er så elsket men også så hatet, en by full av historie, liv, folk! Og til slutt men ikke minst en by som venter på å bli utforsket!! Og det er nettopp det jeg skal- utforske, nyte og lære!

1 comment:

Anonymous said...

Hei Ingeborg

Lykke til med de siste forberedelsene, og god tur.

Hilsen Øivind og Ingerid