Intet mer, intet mindre.

Monday, January 12, 2009

Tekanne og stearinlys i lesekroken.

Det skal godt gjøres å få det bedre; sitter i godstolen godt dandert av puter, med kairoteppet tullet rundt meg. Har akkurat kommet hjem fra trening og nyter et glass te som trekker seg bedre og bedre i kanna. "Bestemors have" heter den visst.

Stearinlysene rundt meg gir kroken et rolig og varmt lys mens vinden ute gjør sin jobb for at varmen her inne føles enda bedre. Dette er et meget godt, og troverdig, forsøk på å få feriestemningen til å vare litt lenger, og jeg kjenner at skuldrene senkes og det er lett å gli i en tilstand hvor klokken står stille og verden ute er helt fredelig.

Det er faktisk mulig å finne roen selv om det er første dag i arbeidsuken; du trenger ikke vente på helgen. Jeg sier som Henry Ford; "Whether you think you can or think you can't, either way you are right."

3 comments:

Nina said...

jippi.. bloggen lever:) jeg har ikke fått m meg at du faktisk har skrevet her i d siste! Ring en dag, så jeg får høre om fantastiske istanbul:)

Anonymous said...

Jeg vil også ha kosekrok med god kaffi og god bok!

Unknown said...

jeg gleder meg til vi har et hjem der alle våre tusen ting har en plass som gjør at vi også kan ha en deilig, deilig krok!