Intet mer, intet mindre.

Monday, November 20, 2006

Flyplassen

Sitter nå på flyplassen… klokken er snart to på natten. Mye har skjedd siden sist. Har jo helt glemt å skrive at mamma og pappa var her! De var her begge for å se Peer Gynt, men mamma ble også et par dager ekstra. KJEMPEHYGGELIG!! Godt å ha verdens beste foreldre!

Gunvor og en venninne av henne, Maria, kom for et par dager siden. De har sightset om dagen mens jeg var på skolen, og på kveldene har vi fått gjort en del av hva Cairo-life is all about; roof top, la bodega, shopping, kafebesøk og vin på verandaen. Utrolig gøy å ha de her! Vi var også en kveld på jazzclub. Et sted vi har hørt masse om, og endelig fikk vi dratt! Og vet dere hva som skjedde? Jo, dere som følger med på bloggen min, vet jo at Gunvor skal gifte seg- og gjett hvem som er spurt om å være forlover… jo det var denne jenta! Dette kom helt ut av det blå, men for en ære å bli spurt! Selvfølgelig vil jeg det! Det er jo Gunvora miJ Har ikke møtt hennes utkårede enda, men stoler på dømmekraften hennes. Etter dette har ting gått slag i slag mellom shopping og taxiturer og vips så sitter jeg her. Gunvor og Maria har blitt utrustet med nøkkel og det egyptiske sim-kortet mitt og sitter nå på bussen til Dahab- hvor ellers?! De skal tilbake til Kairo i slutten av uka, og mulig det blir en Alextur med Nina.
De drar hjem til Norge på mandag. Jeg kommer natt til mandag, så heldigvis får vi sett hverandre over frokost på mandagen!

Ja, tilbake til flyplassen. Jeg ble plassert i en yellow taxi av Martine, Christian og Håkon (bror til Christian). 20 min senere og 40 pund fattigere er jeg fremme. Må ærlig innrømme og si at jeg var ikke helt begeistret for å ta taxi alene hit på natterstider, men det gikk jo supert! Så til andre som skal reise senere- nada problem!!!

En annen ting jeg må innrømme er at jeg aldri har flørtet så mye som jeg gjorde for å få bagasjen min godkjent uten å måtte betale overvekt. 27kg!! Jøss- hvordan klarte jeg det?? Og vet dere- han kommenterte det ikke engang! Han var mye mer opptatt av ”Playboy” pc- baggen min som han med et bredt smil kunne konstantere var knall rød… Hmm… DET har jeg IKKE lagt merke til du;) Uansett- jeg kom gjennom og er rimelig fornøyd! Nå skal jeg sitte her i to timer til før jeg kan få lusket meg inn på flyet som skal ta meg til Bergen via Amsterdam.

Hurra! Gleder meg til Bergen… men aller mest for å bli ferdig med denne eksamenen. Den henger over meg, og det skal bli godt å kunne konsentrere meg om de andre fagene også! En ting denne turen har fått meg til å innse er at jeg ikke gleder meg til å forlate Kairo permanent. Bergensturen min er så bra mye fordi jeg vet jeg skal tilbake til Kairo! Selv om Kairo er skitten, bråkete, stressende og masete- det er en sjarm ved stedet som bare fascinerer meg mer og mer. Det er bylivet- alle menneskene- alle de delene ved Kairo som en ikke trenger å oppsøke, men bare er der- de utrolig mange vakre bygningen… Og så mye å oppleve!! Skulle ønske jeg kunne bruke mer tid på det; å utforske Kairo!!

Nei- skal ta meg en liten cowboystrekk over bordet her… å så tunge øyelokk… snakkes snart! Til dere i Bergen: meget snart…!!!

Legger til et bilde av Ingie på tur... sitter da i Amsterdam...

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Ingie said...

hva er dette for noe???