Intet mer, intet mindre.

Friday, December 22, 2006

Aller siste dag i kairo


Ja, nå sitter jeg her på Costa... Et sted vi nordmenn har tilbragt mang en timer og frustrert oss over treg servering og inkompetente egyptere. Men... Det må jeg si: FOR ET FANTASTISK OPPHOLD JEG HAR HATT I EGYPT!!!

Helt utrolig å tenke på alt vi har opplevd; alt fra ørkensoving under åpen stjernehimmel i Dahab til dronningbesøk i finstasen på ambassaden. Å oppsummere alt vil være en umulig oppgave! Det skal sies at jeg har gått på tryne her nede mange ganger- studielånet mitt vokst seg stort og fint- men jeg ville ALDRI vært denne erfaringen forruten!!

Jeg må først og fremst si at jeg savner ett eget rom. Jeg har jo som dere vet bodd på rom sammen med, ja og faktisk delt seng med, Tone her nede. Men det har gått utrolig bra! Så Tone: Jeg vet jeg har irritert deg med ringetonen min på alarmen på mobilen- sorry! Men kjære deg- du er nå så søt når du sover og våkner brått for å f.eks lete etter kameraet i sengen eller når jeg våknet opp med deg som brukte magen min til hodepute!! Hehe... Ingen heller jeg ville delt rom med!!

Sitter her og har absolutt ingen aning hva jeg skal skrive om. Siste blogg fra Kairo burde jo være så bra, men nei... helt tomt. Det er så mye jeg kan skrive om, men hvordan velge? Jeg får heller skrive litt hva jeg har gjort siste uka...

Jeg var så heldig å få bli med på coctail-party hos ministerråden, Jan Dybfest, her om dagen. Det var Pål som trengte en date- og jeg er ikke vanskelig å be når det gjelder slike ting:) Jo, jeg var jo klart litt nervøs- var jo bare diplomater og kulturfolk fra forskjellige steder i verden der- men morro var det!

Ellers har dagene nesten flydd inn i hverandre siste uka... Alle er klare for å reise hjem, og det å vente på noe er litt kjedelig! Men... bedre å vente her i Kairo enn andre steder! Fikk tatt meg ENDA en tur til Pyramidene for eksempel:) Denne gangen var det Jostein og Boas som skulle, så jeg hang meg på for å se disse "steinklumpene" for kanskje siste gang. Må jo innrømme at denne gangen var det litt mer spennende siden jeg har lest så mye om de i Egyptologi... (som jeg forsåvidt fikk A i som final grade!!!) Men de er og forblir stein, stein og mer stein som Miriam ville sagt det!

Tone (fra oslo, ikke tromsø-Tone) ringte meg forresten i går angående billettene hjem. Og godt var det- for da jeg sjekket mine skulle jeg IKKE dra det tidspunktet alle andre skulle. Jeg og Martine har nesten tatt det for gitt at siden alle de andre skulle dra 16.00 skulle vi også det, selv om synes det var litt rart da vi mente vi hadde bedre tid i Wien enn 45 min. Uansett, det som stod på min billett var 11.25!! Enda godt vi sjekket! Utrolig kjedelig å stå igjen i Kairo!! (joda- vi hadde nok funnet det ut uansett...men man vet aldri...hehe) En annen ting jeg bekymrer meg litt for er passet mitt som snart faller fra hverandre. Så hvis jeg ikke skulle dukke opp på gardermoen 22.10 på lille julaften er det grunnen. Men insh-allah, jeg kommer meg hjem! Jeg MÅ komme meg hjem!!

So, that's it for Ingie in Cairo...

GOD JUL FOLKENS!!!

3 comments:

Ingie said...

Hei alle sammen! Nå sitter Martine og jeg i Wien... Vi kom oss med flyet og baggasjen skal være på vei til oslo den også, selv om flymannen i Kairo først sendte den til siste stopp Wien. Men "våkne" blikk av Martine og jeg fikk mannnen til å hoppe på rullebåndet og endre stoppested! Gjelder å være på vakt i Kairo:) De andre sitter vell på flyet nå.
Vi får mange rare blikk her... Tar det aldri slutt??:) hehe... Om 6 timer er jeg i Norge!! Oi! Litt trist og rart å ikke skulle bo i Kairo- men nye eventyr venter på meg i Bergen!! Insh-allah!

Sees snart!! I morgen er det julaften! Tiden flyr!!!

Anonymous said...

Du vet nok, Vingle, at du e nødt til å oppdatere denne så æ kan lese om livet i Hans Tanks og Bergen. God nyttår :)

Anonymous said...

Ja, Ingeborg. Nå er det bare å sette i gang med å oppdatere bloggen med sånnne mer vanslige dagssysler..

Anna