Intet mer, intet mindre.

Sunday, February 18, 2007

Overrasket pappa, 14-tisfest og krem!

Ja, da sitter jeg på oslo s og venter på at jeg skal dra tilbake til Bergen. Det har vært en riktig så hyggelig helg!!

Jeg ankom i går tidlig hvor jeg i bambi-lignende stil klarte å komme meg hjem til Anna og Harald for å sove et par timer. Jeg ble vekket av Anna et par timer senere med deilig kaffe på sengen! Oppvartning altså!! Vi tre; Harald, Anna og jeg, dro så ned til byen for å se litt i butikker og livet. Selvfølgelig klarte Oslo å finne frem Bergensværet sitt når jeg først kommer meg til østlandet! Men det ble nye pepper og saltbøsser i type Peugeut merke(!!!) og grytekluter på de nygifte og ny kjole og nye sko på Vingle. I tillegg fikk jeg gratis panneluggklipp med paraply på kjøpet! Oslo altså!
Det er et FANTASTISK bakeri her i Oslo med de aller største kanel i svingene jeg noen gang har sett- og Harald kjøpte mens Anna og jeg shoppa. Vi satte oss på toget mot Billingstad; smørblide etter at konduktøren bestemte seg for å hoppe over å ta betaling fra oss og spise bolle:) Kanskje ikke så lurt da vi skulle hjem for å spise middag- men hva kan jeg si- jeg er en kanel i svingene junkie!










Pappa, iført Spitfire t-skjorte, ble veldig overrasket og glad da han så hvem som kom på besøk! Vi spiste middag med deilig kake til dessert og hurra sangen ble både sunget og danset:) Så HURRA for pappa som ble 52 år!

Senere på kvelden gikk jeg ut for å møte Marie. Vi dro på en lukket fest på Prammen. (les: 14-fest) Vi var der for bandet, Cloud Novem, som hadde blitt leid inn da trommisen var lillebroren til en venninne av Marie, Rebekka, som også var med! Flinke var de!! Synd at jeg ikke kan være like positiv angående festdeltakerne... Jeg er jammel glad for at jeg ikke er 18 år lengre. Litt pinlig berørt ble jeg også da jeg innså hvor 14tis det går ann å være- og gjett om jeg sikkert var like ille da jeg var "ung"!! Vi "gamlingene" satt oss ved et bord for oss selv, hørte på musikken og drakk vår øl! En morsom kveld ble det uansett!!



I dag ble jeg hentet av mamma og pappa hjemme hos Marie på haslum før det bar hjem til litt relax-tid og Europaspill-spilling med mamma:) Pappa, snill som han er, kjørte meg inn til Sinsen senere hvor det ble mer bolle:) Hurra for fastelaven! Krem OG bolle!! Ingrid var der også- og vi fjollet oss gjennom dataleksjoner fra Harald mens vi spiste fruktsalat, bolle med krem og melis og Haralds spesial: vaniljesaus og krem blandet sammen... Hmmm:) Anna og Harald har en flott leilighet- misunn misunn!!!

Og nå sitter jeg her... På kafé på Oslo S og ser på folk. Jeg har nå funnet ut av min nye hobby;

Jeg skal bli STEINSTÅVEENTUSIAST!! Ja folkens, dere leste riktig- det er faktisk noe som heter dette!!! :) Og det er noen som faktisk ER dette!!



Marie:)












Anna og Ingrid på kjøkkenet og lager kaffe:)













5 comments:

Ingie said...

Vet dere hva som er veldig irriterende?? Når det på bordet rett bak deg sitter noen og råkliner!!! Klisseklisse lyder altså- og det høyt og MYE! Blæ...

Anonymous said...

hehe

jeg bare lurer litt på hva en steinståveentusiast er for noe....

Takk for hyggelig besøk. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss, det veit du! Eget sengetøy ligger klart i din egen pose. Hjertelig velkommen!

God natt. Håper det går bra på toget tilbake til Bergen!

Anna

Ingie said...

Anna da... steinståveentusiast vell!! Du var jo der:) hehe... På nrk vet du. Hos Christian og Guro!

Tror jeg kommer tilbake i morgen tidlig for å drikke litt av den deilige kaffen dere har!!

Klem klem

Nina said...

men jeg vet ikke hva det er.. det hørtes veldig merkelig ut! Er det en som er veldig entusiastisk over steinstuer? altså, små hus av stein? eller er jeg helt bak mål nå?? hmh..tror jeg må gå inn til deg å spørre jeg! :)

Anonymous said...

I dag har vi bestillt litt mer kaffe fra butikken. Så nå er det bare å komme og drikke så masse du vil!!

Anna