Intet mer, intet mindre.

Tuesday, October 03, 2006

Mye forvikling...

All ære til ambassadefolka her nede!! Mer hyggelige mennesker skal en lete lenge etter!! Vi var på studenttreff i regi av ambassaden i går- og hvem skulle tro vi var så mange norke studenter her nede... I går møttes ca 30 stk! Ambassadøren vår er en vaskeekte bergenser- noe jeg satte stor pris på. Og han imponerte stort da han kunne fortelle meg at han hadde vært i buekorpset i hele 7 år! Og gliset hans forsvant ikke selv om jeg ærlig måtte si at de ikke akkuratt er mitt favoritt"korps". Jeg er nok ikke alene i å mene dette- vi husker alle plakatene som stod rundt på Sydnes om at det ikke var lov å kaste ting på de stakkars småguttene:)

Uansett- dere vet at jeg tar en eksamen hjemme i Norge, og planen var å fly hjem for å avlegge denne. I går fikk jeg den gledelige beskjeden at jeg godt kunne få ta den på ambassaden!! Men... min dårlige karma viser seg da jeg får en mail fra UiB om at de ikke tillater det!! Jeg må jo vise mitt storsinn og si at jeg kan skjønne det, og må jo bare godta det- men... Hvorfor må HF være så firkanta??!! Sitter nå og er litt småforbannet over HF... Hvorfor må alt gjøres så vanskelig?? Vår alles kjære Emma skulle se hva hun fant ut- så alt håp er ikke borte enda, men må nok belage meg på å måtte reise hjem... Så til dere i Bergen- forvent å se en liten stressa, litt småtrøtt og kald jente luske rundt i Bergen fra 15-19 november og dere i Oslo fra 19-20...

Så... nå må jeg ut igjen å finne billett hjem... så til dere som hadde håpet på å slippe å se meg så må jeg skuffe dere:) Apropos billetter- har noen en god forklaring på hvorfor en må bli i Norge minimum 5 dager for å kunne fly inn i landet??? Fravær- fravær- fravær...

Og tilbake til mogamma for å få reentry visa...stress-stress-stress

Og få "godkjent" fravær fra mine professorer... ja særlig!! Spesielt med Kraetzchmar- han er jo så storsinnet...eller hvordan var det..

Hva mer kan jeg klage over??? Jo... LEKSER!!! Har aldri i mitt liv opplevd å få så utrolig mye lekser!

Men... drar til Dahab om 30 timer... Fokusere på det! Bading, snorkling, mye lesing der også- men da i frisk luft!!! Og så har vi en maarud paprika potetgullpose jeg og Nina fikk av Simen å ta knekken på:)

5 comments:

Nina said...

biiiiiip...ta det piiiiip.. HF!!! det kan vel ikke være sååå vanskelig å fakse nedover en eksamensoppgave, og la deg sitte med en fra ambassaden som vakt!???!! Når de stoler på de slitne pensjonistene de har i bergen, så må de vel stole på en stakkar på ambassaden her!!! Herregud, hvor vanskelig skal man gjøre ting da?!!?? Nei vettu hva, dette var helt bak mål! Vet ikke hva mer jeg skal si jeg..blir bare stygge ord som ikke egner seg på trykk i en foreldrevennlig blogg tror j:) Men uansett, føler virkelig med deg.. er det virkelig mulig..uff!!!

Ingie said...

Driitdeppa, og som du sier,ikke foreldrevennlig- sint!!!! Men, som den evige optimisten som jeg er- håper på det beste fortsatt...

Maria said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Maria said...

Er så latterlig at jeg ikke har ord. Men en liten gladmelding, da: Du trenger ikke dra på Mugamma for å få re-entry, skolen gjør det for deg.. Tror ikke det er så mye dyrere heller. Fikk beskjed om at det tok ca. 3 dager. JIPPI! Håper det ordner seg med eksamen, kjipt å måtte betale sånn 4000.. Goood tur til Dahab! Jeg svikter dere nok en gang..

Anonymous said...

Så utrolig merkelig at det ikke går å ta eksamenen på ambasaden! Det gikk kjempefint i Wien.....