Intet mer, intet mindre.

Thursday, October 26, 2006

skolefri...

Gjett hvor vi drar da?? Jo, riktig...DAHAB. Men først... Vår kjære Magnus var her uka før ferien begynte. Utrolig hyggelig!!! Vi andre hadde en del prøver ol, så føler vi ikke fikk vært de vertene vi burde, men tror han Magnus koste seg forde! Tuslet rundt på egen hånd eller med broren til Maria som også var her denne uka. Foreldrene til Nina har også vært her, så guttene fikk også gleden av å være sammen med de da vi var på skolen.

Det er ikke stort å skrive om uka før ferien. Magnus og Jostein var de første til å reise til Dahab. Jeg kom med lokalbussen dagen etter- barsk som jeg er reiste jeg alene;) Det skulle vise seg at jeg hadde en lang tur forran meg; i ørkenen stoppet bussen, og der ble den. Så vi måtte vente et par timer på en ny buss. Heldigvis hadde jeg fått dobbeltsete alene, så jeg sov gjennom hele greia. Vel fremme, etter en 13 timers busstur, fant jeg guttene lett henslengt blandt putene på Penguin. Da var det bare å få bestilt noe frokost og hoppe i badetøyet!

Det er blitt betydelig kjøligere i Egypt de siste ukene. Da vi lå på stranden i Dahab var det faktisk kaldt! Vannet var så der- men vinden var kald. Så det ble ikke den alt for lange badeturen, men fikk tatt noen bra bilder- skal legge de ut snart. (sammen med alle de andre jeg har glemt å legge ut) På vei hjem fikk gutta (jostein og magnus) bevitne stae Ingeborg. Det kom opp et forslag (dvs jeg var så dum å foreslå det) at jeg skulle gå med svømmeføttene til Magnus et stykke på vei hjem fra Lagunaen. Herregud- DET var en dum ide! Men gikk gjorde jeg- og ære og berømmelse fikk jeg. På kvelden gikk vi pub til pub runde, bare sånn for å gjøre mest ut av den siste kvelden til Magnus. Vi hadde det helt topp! Da vi skulle legge oss fikk jeg nattasang OG eventyr! For noen karer!!! Skal ikke glemme dette lett!!!(men Magnus: neste gang kan det være lurt å huske slutten også;) hehe)

Neste dag ankom resten av gjengen. Dvs: Fra Oslo-gjengen: Eli, Stine og Bengt. Fra Bergen-gjengen: Tone, Stina, Nina. Fra USA: Aaron. Fra Egypt: Mohammad (vet ikke om jeg vil telle med han- for han er HELT KLART IKKE i "gjengen". Eneste han gjorde var å røyke seg stein og prøve å presse andre til å gjøre det samme. Ikke en bra mann med andre ord!! Netsen like irriterende som Abdullah- en usedvanlig brautende jordaner som også hengte seg på.

Anyways... igjen ble dagen fylt med å snorkle, colastopp på fast rasteplass og litt øl på kvelden. Magnus dro denne dagen. Kjipt, men er jo ikke lenge til hele gjengen blir samlet:)

Vi dro en gjeng opp i ørkenen denne gangen også for å sove der. Atter en suksee. Slår meg hvor vakker himmelen er, og får meg til å bli enda mer gira på å ta en jordomseiling en gang. Hvor fantastisk er det ikke å virkelig se hvor liten en er i denne verden når stjernehimmelen slår mot deg? Og alt rundt er svart og fredelig. Det beste av alt er å kunne dele det med gode venner- slik vi gjorde på ny nå. Så dersom det er noen steinrikinger som leser dette er det bare å sponse meg med en båt og litt lommepenger så er det saionara for min del!!!

På søndagen var det en folkevandring av nordmenn og briter til Blue Beach baren for å se fotball. Der satt vi nå å drakk litt øl og fikk en følelse av å være i en liten familie. Avslappende og digg dag!

Denne gangen møtte Jostein på en venninne som jobber på et bakeri her i Dahab. Hun har flytet ned fra Norge og er nå deleier i et bakeri og en restaurant. Så vi ble lovet grovbrød og deilig middag neste dag. Grovbrødet var helt FANTASTISK! Men middagen... jo, den var og fantastisk god, men også fantastisk DYR. Ingen hadde på forhånd fortalt oss at vi måtte punge ut med 100pund per pers for maten. Det høres kanskje ikke så dyrt ut, men for oss er dette ekstreme summer når det bare er snakk om maten, og ikke drikke med en gang! Er lei meg for å si det, men kommer altså ikke til å gå dit igjen...

Siste dagen dro Bengt, Martine, Aaron, Christian (han kom ned senere) og jeg til Blue Hole for å snorkle. Ikke like bra som forrige gang, men deilig! På kvelden ble jeg dårlig. En blanding av å bli smittet av Nina, for lite vann og hvile og frysing. Influensa på gang; vondt i ledd og muskler- kroppen og tund i hodet; svimmel og sånt... Så skal innrømme at det var deilig å komme hjem til Kairo- legge meg i sengen til Christian (han var fortsatt i Dahab) og sove i hele går. I dag føler jeg meg mye bedre- kanskje fordi jeg akkurat fikk mld av pappa hvor det stod at DE HAR LANDET!!! HURRA!! Mamma og pappa er her:)

Så må vi ikke glemme dronningen! Det har nesten blitt en liten spøk her. OOOOooo... vi skal møte dronningen:) hehe... morro er det nå, og en gylden unnskyldning for å dresse seg opp! Er vi heldige går guttene i dress- finnes det noe bedre jenter??

Nå skal jeg dra å møte mamma og pappa... insh-allah kommer det nye bilder snart!

4 comments:

Anonymous said...

Hei og takk for sist:-)
Ja, eg hadde det heilt fantastisk! Sjølv om dåke, mine nerdevener, sat på skulen stort sett heile tida, fekk me noko kvalitetstid saman:-) Her i bergen er det vått og storm, men det då er det fint å sitta på lesesalen... Håpe Per Gynt blir bra i kveld!

Ingie said...

Det var faktisk en riktig så trivelig opplevelse å møte dronningen. Hun er en veldig bedagelig person! Lett å prate med- men så er jo det jobben hennes og da:) De andre er på Peer Gynt nå... jeg skal i morgen med fiffen: dronningen, ambassaden og mubarak. Er jeg fra Bærum så er jeg fra Bærum:) hehe... nei... gleder meg jeg! Kom gjerne tilbake Magnus! Du får du til neste gang lese deg opp på folkeeventyrene! Ta en eventyrstund i badstua (som vi SKAL få til å funke denne gangen) på Kvamskogen i januar! Men først: snakkes i november!

Anonymous said...

Du glemte å nevne at jeg også var med, snufs...

Ingie said...

Nei??!!! glemte jeg å skrive martine??? oioioi... full skjerpings!! inn å edit i dag ja. Sånn går det når en skal reise i gruppe- glemmer alltid en! sorry;)